Společnost Tiscali.media, a.s. stanovila svou uhlíkovou stopu

Společnost Tiscali.media, a.s. se stala první internetovou firmou působící na českém trhu, která stanovila uhlíkovou stopu svého provozu. Tento ukazatel vypovídá o tom, jaký otisk zanechává provoz společnosti na klimatickém systému Země. Vzhledem k reálné hrozbě globální změny klimatu je v zahraničí běžné uhlíkovou stopu sledovat a firmy „ozeleňovat“ -  snižovat emise skleníkových plynů.  Sledují ji jak velké korporace (např. Google - http://www.google.com/green/bigpicture/#beyondzero-footprint) , tak malé a střední firmy (síť firem např. v Anglii http://www.maydaynetwork.com).

Tiscali je v tomto směru v České republice průkopníkem. Ve spolupráci s neziskovou organizací CI2, o.p.s.,  stanovila velkosti uhlíkové stopy v roce 2012 na 201 tun CO2 ekvivalentních. To je pro srovnání pouze 17 x více, než uhlíková stopa jednoho Čecha za rok. Velkou část (73 %) tvoří spotřeba elektrické energie serverů, které Tiscali potřebuje ke svému provozu. Menší vliv má letecká doprava zaměstnanců (9 %) a spotřeba elektřiny v sídle firmy.  

„Cestou je využívat energeticky šetrnější servery či zelený webhosting (např. http://www.greenhousing.cz/cs), což by přispělo ke snížení uhlíkové stopy Tiscali“, říká k tomu Viktor Třebický z CI2, o.p.s. „Každopádně výpočet uhlíkové stopy je dobrý první krok a signál pro konkurenci, že firmě záleží na ekologii, přestože působí v úplně jiném byznysu.  Důležité je sledovat vývoj do budoucna a uhlíkovou stopu pokud možno snížit.“